Prace wykończeniowe na nowo zbudowanej trasie tramwajowej na ulicy Kasprzaka dobiegają końca. Pierwsza grupa pasażerów będzie miała możliwość skorzystania z nowych torów już 5 marca, we wczesnych godzinach porannych. To jednak nie koniec dobrych wiadomości dla obywateli tej dzielnicy – 25 marca tramwaje powrócą również na ulicę Wolską.

Rozpoczynający się odcinek torowiska jest obecnie miejscem gorliwie prowadzonych prac wykończeniowych i porządkowych. Tory są szlifowane, a infrastruktura przystankowa jest montowana. Zielone obszary wzdłuż trasy przez kilka dni były pokrywane szarym materiałem. Są to maty biodegradowalne, wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, które w ciągu kilku tygodni zamienią się w kwitnące łąki.

Wśród pozostałych prac, które czekają pracowników, znajduje się sadzenie bluszczu na ścianach wykopu oraz posadzenie jednego z 94 drzew. W pobliżu przystanku przy ulicy Redutowej tereny zielone będą powiększane. Na brzegach torowiska i w parku Powstańców Warszawy znajdować się będzie podwójny, czasem nawet potrójny szereg drzew, które zastąpią dawną jezdnię i tory.

Przygotowanie nowej trasy do otwarcia wiąże się z koniecznością wprowadzenia zmian w organizacji komunikacji. 4 marca zaplanowany jest demontaż rozjazdu nakładkowego obok przystanku Fort Wola. Prace zaczną się o godzinie 9:30, po porannym szczycie komunikacyjnym, i będą trwały cały dzień. Tego dnia zmienią swoje trasy tramwaje linii 76 oraz autobusy linii zastępczej Z26.

Od wtorku, 5 marca, tramwaje linii 10, 11, 26 i 27 będą podróżować po nowych torach na ulicy Kasprzaka. Częstotliwość kursów planowana jest na co 8 minut w godzinach szczytu i co 12 poza nimi. Tramwaje linii 13 dojadą do przystanków PKP Wola (Wolska), na ulicy Wolskiej za skrzyżowaniem z Aleją Prymasa Tysiąclecia.

W drugim etapie, rozpoczynającym się 25 marca, tramwaje wrócą na odnowione torowisko na ulicy Wolskiej. Autobusy linii Z26 przestaną kursować. Nowa trasa umożliwi szybkie dojazdy do stacji metra M2: Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ oraz na stację kolejową Warszawa Wola.

Podczas budowy nowej trasy tramwajowej, o długości prawie 3,5 km, wybudowane zostały nowe tory na odcinku między ulicami Wolską a Skierniewicką, o długości około 2,3 km. Istniejące już tory na ulicach Wolskiej i Kasprzaka, o długości ok. 1,2 km, zostały przeniesione do wykopu.

W ramach realizowanej inwestycji przewidziano nasadzenie prawie stu nowych drzew. Pojawi się tu także 413 m kw. traw ozdobnych i bylin, a także 6603 m kw. krzewów.

Firma Strabag jest odpowiedzialna za realizację tej inwestycji o wartości 205,4 mln zł. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej nosi oficjalną nazwę „Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru”. Dofinansowanie ze środków UE wynosi 156 mln złotych.