Dnia 17 maja, na terenie Szkoły Podstawowej nr 236 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie, miało miejsce wyjątkowe spotkanie nawiązujące do idei Budzącej się Szkoły. Ponad setka osób – dyrektorów, nauczycieli oraz innych specjalistów związanych z sektorem edukacji i ciekawych nowatorskich podejść do nauczania – zgromadziła się na tym wydarzeniu. Wśród nich byli uczestnicy zarówno z całej Polski, jak i spoza granic kraju, których celem było znalezienie inspiracji, nawiązanie kontaktów oraz zbadanie potencjału do dalszych działań. Spotkanie prowadziły dwie ekspertki: dr Marzena Żylińska z Fundacji Budząca się Szkoła oraz pani Magdalena Księżopolska, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 236.
Podczas pierwszej części spotkania odbyło się wiele lekcji przygotowanych i realizowanych przez pedagogów ze Szkoły Podstawowej nr 236. Zajęcia te miały charakter obserwacyjny i przeznaczone były dla dzieci z klas od przedszkola do siódmej klasy szkolnej. Uczestnicy mieli również możliwość „wejścia w buty ucznia” i aktywnego zaangażowania się w prowadzoną lekcję. Głównym celem zajęć była prezentacja różnorodnych metod aktywizujących, które spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem. Uczestnicy mieli również okazję zwiedzić szkołę, w tym pomieszczenia specjalistyczne, oraz porozmawiać z przedstawicielami placówki na temat statutu, dobrych praktyk nauczania, organizacji pracy szkoły czy współpracy między nauczycielami.
Druga część spotkania zawierała wykład dr Marzeny Żylińskiej pod tytułem: „Dlaczego czas odejść od kultury nauczania i wprowadzać kulturę uczenia się”. Ekspertka podzieliła się z uczestnikami swoimi doświadczeniami oraz praktycznymi rozwiązaniami metodycznymi, a także rekomendacjami dotyczącymi literatury przedmiotowej.
Oprócz tego, gospodarze zaprezentowali własne doświadczenia i strategie stosowane w ich szkole. Spotkanie zakończyło się prelekcją na temat pracowni malarskiej Malort, omawiając jej unikalność, korzyści dla dzieci oraz powody, dla których warto utworzyć takie miejsce w szkole.
Uczestnicy rozstali się wzbogaceni o nowe doświadczenia i kontakty, z utwierdzeniem, że zmiana w edukacji jest nie tylko możliwa, ale i pożądana.