Przebudowa jednego z kluczowych punktów komunikacyjnych w Warszawie, Trasy Łazienkowskiej na Saskiej Kępie, idzie pełną parą. Już ukończono konstrukcję ponad 200-metrowej płyty pierwszego, północnego wiaduktu. Oprócz tego, trwają prace nad stworzeniem ekranów akustycznych, które skutecznie będą tłumić szumy drogowe dla mieszkańców okolic.

Rok temu, dokładnie w lipcu poprzedniego roku, rozpoczął się proces rozbiórki starego wiaduktu Trasy Łazienkowskiej przechodzącego nad ulicami Paryską i Bajońską. Po kilku tygodniach intensywnych prac przystąpiono do konstrukcji nowego obiektu – od szalowania, przez zbrojenie, aż po betonowanie. Teraz 210-metrowa płyta wiaduktu jest już kompletna. Na jej stworzenie zużyto 545 ton stali i 1620 metrów sześciennych betonu dostarczonego na plac budowy przez ponad 200 betonomieszarek potocznie nazywanych 'gruszkami’. Dalej prace skupiają się na montażu kap chodnikowych, dylatacji oraz przygotowaniu się do prac antykorozyjnych i montażu słupów pod przyszłe ekrany akustyczne. Celem jest otwarcie nowego wiaduktu i przełączenie na niego ruchu w obydwu kierunkach planowane na okres wakacji.

Parallelne do budowy wiaduktu, prace nad przebudową sieci teletechnicznej wzdłuż alei Stanów Zjednoczonych, na odcinku od ulicy Bajońskiej do Międzynarodowej, nadal trwają. Prace obejmują również modernizację oświetlenia ulicznego oraz budowę ekranów akustycznych wzdłuż drogi. Większość z tych ekranów będzie przezroczysta, co zapewni ochronę okolic przed hałasem drogowym.

Z myślą o zrównoważonym rozwoju, wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych zostanie posadzonych dodatkowych 70 drzew stanowiących obustronne szpalery razem z już istniejącymi drzewami. Ponadto, powstanie prawie 15 tysięcy nowych krzewów, różnego rodzaju byliny, pnącza oraz trawniki. Nowoczesne oświetlenie i zmiany w oznakowaniu sprawią, że droga stanie się bezpieczniejsza dla jej użytkowników.

Cały proces przebudowy, prowadzony przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i realizowany przez firmę WARBUD, ma zakończyć się w połowie 2025 roku. Funkcję Inżyniera kontraktu pełni firma Bico Group Sp. z o.o. W czasie przebudowy wiaduktów Trasy Łazienkowskiej nad ulicami Bajońską i Paryską, głównym szlakiem objazdowym jest Trasa Siekierkowska.