Funkcjonariusze Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą pruszkowskiej Komendy Powiatowej Policji skutecznie położyli kres działaniom przestępcy, który wykorzystywał tzw. metodę na „BLIK-a”. Mężczyzna, podszywając się pod bankowego pracownika, wprowadzał w błąd swoje ofiary, informując o domniemanym zagrożeniu dla ich zgromadzonych środków. Za swoje przestępne czyny, grozi mu teraz do 8 lat pozbawienia wolności.
34-letni sprawca wykorzystał swoją zdolność manipulacji do oszukania naiwnych klientów banku. Twierdził, iż zgromadzone na ich kontach pieniądze są zagrożone i konieczne jest ich natychmiastowe „zabezpieczenie” poprzez przelew na inny rachunek za pomocą kodu BLIK. Niewiele brakowało, a jedna z ofiar straciłaby ponad 25 tysięcy złotych – tak realistyczne były rozmowy z przestępcą. Mężczyzna prowadził dialog w sposób tak przekonujący, że ofiara była pewna, iż ma do czynienia z rzeczywistym pracownikiem banku.
Dzięki szybkiej i determinowanej reakcji pruszkowskich policjantów, udało się ustalić kim jest sprawca owego przestępstwa. Funkcjonariusze natychmiast go zatrzymali, a teraz mężczyźnie grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności. Całą sprawą zajmuje się Prokuratura Rejonowa w Pruszkowie.
Wszystkim obywatelom przypominamy, iż w przypadku prośby o kod BLIK lub innych form płatności mobilnych, niezmiernie ważne jest zachowanie ostrożności. Należy unikać pochopnych decyzji i zawsze sprawdzać, komu udzielamy dostępu do naszych środków. Pamiętajmy, by informować i ostrzegać najbliższych przed potencjalnymi oszustami. W razie jakichkolwiek wątpliwości, czy rozmówca to faktycznie osoba, za którą się podaje, czy też podejrzewamy próbę oszustwa, zgłośmy to niezwłocznie pod numer alarmowy 112 lub bezpośrednio do najbliższej jednostki Policji.