Jeszcze przed końcem bieżącego roku, dzielnica Wesoła w Warszawie ma stać się miejscem rozpoczęcia prac nad budową nowego tunelu. Zaprojektowany jest on na ulicy 1 Praskiego Pułku WP. Powstanie bezkolizyjnego przejazdu, którego oczekiwało wielu mieszkańców, wpłynie na poprawę bezpieczeństwa zarówno w ruchu drogowym, jak i kolejowym. Dodatkowo, znacznie zredukuje czas potrzebny na pokonanie torów.

Współpraca pomiędzy miastem st. Warszawa a PKP PLK SA zaowocowała przygotowaniem do budowy trzech dwupoziomowych skrzyżowań na linii kolejowej nr 2, łączącej Warszawę Zachodnią z Terespolem. Jedno z nich będzie bezkolizyjnym przejazdem na terenie Wesołej – tunel wzdłuż ulicy 1 Praskiego Pułku WP. Projekt tego przejazdu jest już gotowy.

Nadchodzący tunel ma być przeprowadzony pod jednojezdniową drogą o dwóch pasach ruchu. Obok niej znajdzie się chodnik oraz ścieżka rowerowa. Na planach widnieją także windy oraz wyjścia prowadzące z tunelu na perony kolejowe i przystanek autobusowy przy ulicy Okuniewskiej. Przy skrzyżowaniu ulic 1 Praskiego Pułku WP i Sikorskiego zaplanowano budowę ronda.

Po stronie północnej linii kolejowej powstaną dwa ronda. Pierwsze z nich połączy ulicę 1 Praskiego Pułku WP z osiedlem Plac Wojska Polskiego, a także do ulicy Okuniewskiej, gdzie zaprojektowano drugie rondo. Dodatkowo, przy ulicy Okuniewskiej pojawią się przystanki autobusowe oraz windy. W planach jest również pętla autobusowa połączona z ulicą Okuniewską, która ma być zlokalizowana po wschodniej stronie tunelu.

Realizacja inwestycji będzie możliwa dzięki umowie podpisanej w tym miesiącu między PKP PLK SA a m.st. Warszawą. Reguluje ona warunki współpracy i finansowania prac budowlanych. Na przełomie marca i kwietnia planuje się ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót.

Podstawą do opracowania projektu były plany sytuacyjne tunelu w Wesołej, które zostały stworzone w ramach Studium Wykonalności na potrzeby modernizacji i rozbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego. PKP PLK SA w 2012 roku uzyskały decyzję środowiskową dla tego rozwiązania, którą później – w części dotyczącej bezkolizyjnych przejazdów m.in. na terenie Wesołej – przekazały na rzecz m.st. Warszawy.